Travel | Klein Curaçao

Hi loves,

Vandaag deel 3 (en gelijk het laatste deel) van mijn Curaçao vakantie. Dit was ook gelijk onze laatste dag. Aangezien ik normaal gesproken echt heel erg van het plannen ben, was dat niet het geval op deze dag. We wilde al voordat we aan onze vakantie begonnen een dag naar Klein Curaçao. Maar we hadden alles niet echt goed gepland en zijn uiteindelijk op onze laatste dag naar Klein Curaçao gegaan. Niet bepaald heel fijn aangezien je de volgende dag een 10 uur durende vlucht hebt, maar goed het was het dubbel en dwars waard!

Klein Curaçao is een klein onbewoond eiland voor de kust van Curaçao. De wateren rondom dit kleine eilandje bieden goede duik en snorkel mogelijkheden en Bart wilde heel een keer met mij snorkelen. Nou goed, ik ben niet zo’n zee zwemmer omdat ik hier nare ervaringen mee heb maar afijn ik wilde het wel een kans gegeven. We zijn die dag via een Power Boat naar Klein Curaçao. Yep Iknow, een Power Boat. Er waren meerdere opties, zoals een ferry of een catamaran. Maar natuurlijk wordt deze meid snel zeeziek. Dus Bart had een andere optie gevonden, een Power Boat. ‘Joepie’ dacht ik. Not dus. Maar goed, ik wilde wel graag naar Klein Curaçao dus ik dacht we doen het maar gewoon en we zien het wel. Nou, die dag werd ik al misselijk toen ik de boot zag. ‘This is going to be a hell’ was het enige wat ik heb gedacht voordat we in de boot gingen zitten. Nu mag jij 3x raden wie de beste tijd van d’r leven heeft gehad. Jep, that’s me. Het was het super geweldig en heb uitermate genoten van de reis. Het duurde wel iets langer dan verwacht omdat de golven 3 meter hoger waren dan normaal (say that again?!) Maar goed, ik ben niet zeeziek of iets in die richting geworden dus ik vond het helemaal goed.

Eenmaal daar aangekomen besloten we als eerst het eiland te verkennen en daarna te gaan snorkelen. Tenslotte hadden we maar 4 uurtjes de tijd daar. Er waren daar 2 dingen die je echt kon ‘bekijken’. Dat was een vuurtoren en een scheepswrak. En natuurlijk het mooie bounty strand van Klein Curaçao. Maar dat was iets voor later, eerst op pad. Ik moet heel eerlijk zeggen dat die 2 dingen niet heel boeiend waren, het was mooi om te zien begrijp me niet verkeerd. Maar we hebben tijdens onze vakantie mooiere dingen gezien. Maar het was bloed benauwd die dag en bijna niet te harden om heel ver te lopen, dus nadat we de vuurtoren en het scheepswrak hadden gezien zijn we terug te gaan om te gaan lunchen en te snorkelen.

Eenmaal terug bij ons hutje hebben we wat gegeten en zijn we gelijk gaan snorkelen, wat we eigenlijk heel de middag hebben gedaan. Want rond 4 uur ’s middags gingen we weer terug naar Jan Thiel. Deze keer waren de golven gelukkig iets rustiger en was het nog leuker om op de Power Boat te zitten. Als ik terug kijk op die dag vind ik het zeker de moeite waard om naar Klein Curaçao te gaan. Al is het alleen maar voor de beleving, het is zeker aan te raden! Dit was het het laatste deel van onze vakantie naar Curaçao. Over het algemeen hebben we vooral veel in de zon gelegen en echt genoten van onze tijd daar. Dat was uiteindelijk ook waar deze vakantie voor bedoelt was. Zouden we ooit terug gaan? We willen allebei nog graag een keer terug naar dit mooie en bijzondere eiland. Love, B