Lifestyle | Review: COCO Chanel by Megan Hess

Hi loves,

In de blog post van deze week schrijf ik een review over het boek COCO Chanel by Megan Hess. Eerst vertel ik een korte beschrijving van de schrijfster Megan Hess, hierna ga ik wat dieper in op het boek. Love, B

Megan Hess

Megan Hess is een internationale mode-kunstenaar die werkt met een aantal van de meest prestigieuze mode-ontwerpers en luxe merken in de hele wereld, zoals Dior, Fendi, Prada, Louis Vuitton, Cartier, Montblanc, Givenchy, Valentino, Balmain, Jimmy Coo en Tiffany en Co.

Haar originele kunstwerken variëren van de grootte van een postzegel op de uitgestrektheid van een heel gebouw. Haar werk is verschenen op de bodem van luxe zwembaden in Dubai, op huizen in Parijs en New York en op de muren van de meest begeerde modehuizen over de hele wereld.

Mocht je meer willen weten? Klik dan hier om op haar website te komen.

COCO Chanel by Megan Hess

Er wordt beschreven hoe Chanel begon, haar merk heeft opgebouwd en wat zij vervolgens heeft nagelaten. Alle belangrijke momenten uit het leven van de beroemde modeontwerpster komen aan bod, net als haar iconische producten. Van haar moeilijke jeugd tot de creatie van de little black dress, van haar meeslepende liefdesaffaires tot het succes van haar parfum Chanel No 5.

Het boek heeft prachtige illustraties die vergezeld worden door kleine tekstjes die het verhaal van Coco Chanel goed uitleggen. Je wordt mee opgezogen in het leven van Coco Chanel dat voor je het beseft, je aan de laatste pagina bent aangekomen. Het boek is tevens prachtig vormgegeven. Elke bladzijde is een streling voor het oog omdat het zo buitengewoon mooi getekend is. Door de illustraties krijg je er een beleving bij wat het boek zo mooi maakt. Een ander plus punt is dat het geen saaie tekst is. Op elke bladzijde staat een beetje tekst en uitleg waardoor je het gemakkelijk leest. Dit boek is ook perfect als decoratie voor op een salon tafel of iets dergelijks. Ik vind het een echte aanrader. Het boek is absoluut niet duur voor wat je ervoor krijgt. Vooral niet voor iedereen die fan is van Chanel en prachtige illustraties.